میزان 26, 1397 09:48 Asia/Kabul
  •  ورود 6500 زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) به زاهدان

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) چهارشنبه شب گفت: 6 هزار و 500 زائر پاکستانی اربعین حسینی (ع) در سه روز گذشته وارد زاهدان (مرکز استان سیستان و بلوچستان) شده اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «عباسعلی سلیمانی» خاطرنشان کرد زائران پاکستانی مورد استقبال مردم شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد  علاوه بر زائر سرای امام رضا (ع) چند سالن دیگر نیز از زائران پاکستانی پذیرایی می کنند.

استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق است. مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به روی زائران پاکستانی برای رسیدن به کربلا معلی باز شده است.

مردم ایران از جمله سیستان و بلوچستان به دلیل داشتن فرهنگ غنی و عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، از زائران پاکستانی در طول سفرشان در ایران همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی  می کنند تا احساس غربت نداشته باشند.

بیستم ماه صفر 1440 هجری قمری (30 اکتبر 2018) اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است. میلیون‌ها زائر  از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می شوند.

سال گذشته بیش از دومیلون زائر ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلا حضور داشتند.

 

کلیدواژه