دلو 13, 1397 11:03 Asia/Kabul

نیروهای امنیتی افغانستان عملیات خود را علیه دشمنان مردم این کشور همچنان ادامه می دهند

معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان تاکید کرد: نیروهای امنیتی افغانستان عملیات خود را علیه دشمنان مردم این کشور همچنان ادامه می دهند.

نصرت رحیمی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: بر اساس هدایت رهبری نیروهای امنیتی حملات تهاجمی علیه دشمنان افزایش پیدا کرده است، البته برنامه صلح هم پیش می رود و هر زمانی که آتش بس اعلام شود هر دستوری که از سوی رئیس کل نیروهای مسلح صادر شود مطابق آن عمل خواهد شد.

وی یادآور شد که در حال حاضر درگیری بین نیروهای امنیتی با مخالفین مسلح و شبکه های تروریستی در ولایات وردک، لوگر، ننگرهار، فاریاب، جوزجان، زابل و هلمند جریان دارد.

معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان با اشاره به مدت کوتاهی که امرالله صالح سرپرستی این وزارتخانه را به عهده گرفته و اصلاحاتی را روی دست گرفته بود گفت: زمانی که آقای صالح استعفا داد رئیس جمهور غنی به مقر وزارت داخله آمد و دستور داد که برنامه های آقای صالح پیگیری شود.

رحیمی عنوان کرد: بر اساس این برنامه لیست آن عده از افرادی که به قتل، غارت، چپاول، اخلال نظم عمومی، آدم ربایی و موارد دیگری متهم بودند، منتشر شد، تعدادی از آن ها توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند، تعدادی خودشان تسلیم و تعدادی نیز متواری شدند و چون این برنامه از مرکز آغاز شده بود آمار جرایم در مرکز حدود هشتاد درصد کاهش پیدا کرد.

وی با رد برخی گزارش ها مبنی بر اینکه برخی متهمان که نام آن ها منتشر شده به خارج از کشور متواری شده اند گفت: زمانی که لیست این افراد منتشر می شد آن ها ممنوع الخروج می شدند.

 

کلیدواژه