دلو 21, 1397 15:18 Asia/Kabul

حضور پرشور مهاجران افغان در راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده حمایت آنان از این انقلاب و آرمان های آن است

روحانی افغان تاکید کرد: حضور پرشور مهاجران افغان در راهپیمایی 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان دهنده حمایت آنان از این انقلاب و آرمان های آن است.

حجت الاسلام دکتر محمد رضا رضایی عضو شورای هماهنگی تشکل های مهاجرین حوزه جنوب غرب افغانستان در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری گفت: در شرایط کنونی حضور مردم پشتوانه انقلاب است و همه وظیفه دارند که از این انقلاب اسلامی پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تشکل های مهاجرین حوزه جنوب غرب افغانستان متشکل از نهادهای حوزوی، فرهنگی و اجتماعی این حوزه است اظهار داشت: بر اساس وظیفه و رسالتی که برای همه این تشکل ها وجود دارد تاکید دارند که مهاجرین افغان بصورت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند و دلیل آن هم واضح و روشن است و آن اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی دینی، مردمی و حامی تمام مسلمانان و مستضعفان است.

حجت الاسلام رضایی افزود: بنا به تجربه ای که در طول چهار دهه داریم و حمایت های فراوانی که مسوولان انقلاب اسلامی ایران از همه مستضعفان از جمله مسلمانان مظلوم، انقلابی و شهید پرور افغانستان در همه این سال ها داشته اند لذا این مردم هم وظیفه دارند که حمایت خود را از انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان های آن با حضور در این راهپیمایی نشان دهند و آشکار کنند که با این انقلاب همراه هستند.

این روحانی افغان عنوان کرد که انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی خود رسیده و در طول این چهل سال فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و اکنون همه چشم ها به تکامل و رشد این انقلاب دوخته شده ضمن اینکه برخی از جریان ها سرد شدن مردم و نیروهای انقلابی و دور شدن آن ها از انقلاب را پیش بینی می کنند بنابراین شرایط حساس است.

آقای رضایی تصریح کرد: حضور مهاجرین افغان به عنوان مردمی انقلابی، شهید پرور، مبارز و مدافع ارزش های دینی و اسلامی نشان دهنده آن است که این برداشت ها در خصوص سرد شدن مردم نسبت به انقلاب نادرست است و هنوز هم اهداف انقلاب برای همه مردم خوشایند است و همه آن را می پذیرند و از آن استقبال می کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین در این شرایط حساس حضور مردم هم پشتوانه بسیار خوبی خواهد بود و هم اظهار سپاس از زحماتی است که در طول این چهار دهه مسوولان انقلاب اسلامی ایران برای افغانستان و مهاجرین کشیده اند و هم از نظر دینی، عرفی و اجتماعی بویژه در شرایط کنونی حمایت آن ها را از انقلاب اسلامی نشان می دهد.

 

کلیدواژه