بازتاب شکوه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در رسانه‌های خارجی+ ویدئو
(last modified Mon, 11 Feb 2019 11:45:48 GMT )
دلو 22, 1397 16:15 Asia/Kabul

حضور پرشور، باشکوه و تماشایی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن،سالروز پیروزی انقلاب اسلامی،بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت.

مردم ایران دیروز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان در تهران و در بیش از یکهزار شهر و 10 ‏هزار روستا به خیابان ها آمدند تا باردیگر با آرمان‎های حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.

خبرگزاری رویترز با پوشش راهپیمایی 22 بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به متن یک پارچه نوشته اشاره کرد که بر روی آن نوشته شده بود: "به کوری چشم آمریکا، انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی خود رسید."

رویترز نوشت: جمعیت زیادی از مردم ایران پرچم کشورشان را در دست داشتند و شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز 22 بهمن و نمایش موشک‌های ساخت ایران در خیابان‌های تهران اشاره کرد و نوشت: "با وجود بارش باران، هزاران نفر روز دوشنبه در خیابان‌های تهران و سایر شهرهای ایران حضور یافتند تا در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند."

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) هم با پوشش راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران، حضور مردم در این راهپیمایی را میلیونی توصیف کرد و نوشت: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن، شعارهایی درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی سر دادند.

خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" نیز با انتشار ویدئویی از راهپیمایی روز دوشنبه در تهران گزارش داد: مردم ایران در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند.

آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان «ایرانی‌ها سالگرد پیروزی انقلاب 1979 را گرامی داشتند» نوشت: مردم در تهران و دیگر شهرهای  ایران به خیابان‌ها آمدند تا روزی را که در آن 40 سال پیش انقلاب اسلامی در این کشور به پیروزی رسید، گرامی بدارند.

آسوشیتدپرس افزود تهرانی‌ها از ده‌ها منطقه مختلف این شهر در میدان آزادی جمع شدند و با تکان دادن پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

این خبرگزاری آمریکایی در گزارش خود ضمن مصاحبه با شرکت کنندگان در راهپیمایی، در توصیف مسیر آن افزود: خیابان انقلاب تهران با بادکنک‌های بزرگ و بلندگوهایی که سرودها انقلابی و ملی پخش می‌کردند، تزئین شده بود.

آسوشیتدپرس سپس به نمایش اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم راهپیمایی تهران اشاره کرد و نوشت: «در کنار شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، راهپیمایی روز دوشنبه همچنین عرصه‌ای برای نمایش موشک‌های نظامی ساخت ایران بود».

خبرگزاری "شین هوا" چین گزارش داد، صدها هزار ایرانی در راهپیمایی بزرگداشت چلهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند و شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سر دادند.

"طلوع نیوز" افغانستان هم در گزارشی اعلام کرد: مردم ایران در سالروز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979، در تهران و دیگر شهرها به خیابان ها آمدند.

شبکه یورو نیوز، فرانس 24، خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" روسیه، روزنامه های آمریکایی "نیویورک تایمز" و "واشنگتن پست"، روزنامه "تایمز آو ایندیا"، روزنامه های کانادایی «نشنال پست» و «ونکور سان»، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه و پایگاه خبری "تله سور" ونزوئلا نیز در گزارش هایی جداگانه، راهپیمایی پرشور و باشکوه ملت ایران را پوشش دادند.

کلیدواژه