حمل 22, 1398 16:12 Asia/Kabul

اقدام امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست سازمان های تروریستی خلاف قوانین بین المللی و نشانه استیصال رژیم امریکا است

حقوقدان افغان تاکید کرد: اقدام امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست سازمان های تروریستی خلاف قوانین بین المللی و نشانه استیصال رژیم امریکا است.

دکتر سید وحید ظهوری حسینی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: امریکا درپی شکست هایی که متحمل شده به هر شکل و با استفاده ار هر حربه ای می خواهد بر این شکست ها سرپوش بگذارد و با مسببین آن برخورد کند.

این کارشناس سیاسی-فرهنگی گفت: در انقلاب اسلامی ایران که از معدود انقلاب های ارزشی در جهان است اقدامات تروریستی به هیچ عنوان جایی ندارد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم از ستون های اصلی این انقلاب است که امریکا این ستون اصلی انقلاب را نشانه گرفته است.

این کارشناس حقوق بین الملل عنوان کرد: این اقدام امریکا خلاف منشور سازمان ملل متحد و تمام قوانین بین المللی است و امریکایی ها نمی توانند با دست زدن به هر اقدام و استفاده از هر حربه ای خود را از منجلابی که در آن گیر افتاده اند نجات دهند. چنین حرکت هایی که از سوی دولت ترامپ انجام می شود به نوعی تسریع در روند نابودی امریکا است.

عضو موسس بنیاد علمی-فرهنگی کوثر افزود: چنین مساله ای نه از سوی سازمان ملل قابل پذیرش است و نه از سوی کشورهای جهان و فقط به عنوان یک رسوایی برای امریکایی ها باقی خواهد ماند، زیرا در رابطه با سپاه، امریکا در برابر یک گروه تروریستی قرار ندارد که بخواهد آن را مورد تحریم قرار دهد.

وی تصریح کرد: اصولاً خاصیت واژه تحریم از سوی امریکا با این اقدامات از بین می رود زیرا گروه هایی مانند القاعده، داعش و طالبان که معروف به اقدامات تروریستی هستند بهانه ورود امریکایی ها به کشورهای منطقه قرار می گیرند اما بعدها از لیست گروه های تروریستی حذف می شوند در حالیکه هنوز به جنایات خود ادامه می دهند اما نهادی مانند سپاه را تروریست می نامند.

به گفته ظهوری حسینی چگونه می شود که یک نهاد دولتی که خود اقدامات فراگیر و قابل توجهی در رابطه با مبارزه علیه تروریزم انجام داده به عنوان تروریست در لیست سیاه قرار بگیرد. این مساله نشان می دهد که امریکایی ها فقط به فکر منافع خود هستند به گونه ای که از گروه های تروریستی حمایت می کنند و کسانی را که ضد تروریزم عمل می کنند، تروریست می نامند و مورد تحریم قرار می دهند.

وی با اشاره به اقدام شورای امنیت ملی ایران مبنی بر تروریست خواندن فرماندهی نظامی امریکا در منطقه موسوم به سنتکام، گفت: این مساله می تواند خطر بزرگی برای امریکا بوجود آورد زیرا نظامیان امریکایی در منطقه تروریست تلقی می شوند و جانشان به شدت با خطر مواجه می شود.

 

کلیدواژه