تاکید رهبر معظم انقلاب برعمل به دستورات قرآنی
(last modified 1398-01-27T05:11:28+00:00 )
حمل 27, 1398 09:41 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب برعمل به دستورات قرآنی

"عمل به قرآن زمینه‌ساز عزت، رفاه، پیشرفت، قدرت، انسجام، سبک زندگی شیرین در دنیا و تأمین‌کننده سعادت آخرت است".

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان این نکته افزودند : برخی سران کشورهای اسلامی  به دستورات قرآنی عمل نمی کنند و نوکر و دنباله‌رو آمریکا و صهیونیست ها هستند.

رهبرمعظم انقلاب با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امت اسلامی و بشریت به علت عمل نکردن به معارف قرآنی است، خاطر نشان کردند : امروز به لطف الهی در جمهوری اسلامی، اقبال مردم بویژه جوانان به معارف قرآنی و تمسک به این معارف روز به روز در حال گسترش است و همین تمسک به قرآن مایه سعادت، قوت و عزت نظام اسلامی خواهد بود.

متأسفانه برخی کشورهای اسلامی به دلایلی همچون غفلت از هویت حقیقی و ارزش های اسلامی از قرآن دور افتاده‌‌اند و با مفاهیم واقعی آن ناآشنا هستند واین دور بودن از قرآن سبب  سوء استفاده دشمنان و نفوذ ان ها در کشورهای اسلامی شده است . بی تردید باید در مقابل تهدید ها قدرتمند بود ،اما قدرت، فقط به داشتن سلاح نیست بلکه داشتن علم، ایمان، ایستادگی و هویت انقلابی واسلامی است که جملگی از عناصر تولید قدرت هستند.با تاکید بر همین نکته است که حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: هرچه دشمنان نسبت به ملت ایران شدت عمل بیشتری به خرج دهند و سخت‌تر بگیرند و هرچه از پایبندی ملت ایران به معارف قرانی عصبانی شوند، اما این ملت در مقابل، قوی‌تر و قدرتمندتر خواهد شد و تمسک خود را به قرآن بیشتر خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در این راستا لازمه عمل به قرآن را یاد خداوند و تقوای الهی دانستند و با اشاره به شهدا به‌عنوان انسان هایی که در مرتبه عالی تقوا قرار دارند، گفتند: شهدای ما درس های زیادی را به ملت ایران دادند که نمونه بارز آن، پدیده کم نظیرِ حرکت عظیم مردمی برای کمک به مناطق سیل زده است.

شکی نیست که مسلمانان باید آنچه در توان دارند را در راه تمسک به قران بکار گیرند . اهمیت این  نکته زمانی  آشکارتر می شود که به وقایع سال های اخیر نگاهی همراه با تجربه آموزی داشت .در سال های اخیر که آن را می بایست دورانی سیاه از بازتولید جاهلیت و ارتجاع نامید ؛ متاسفانه کشورهایی مانند عربستان  که ترویج دهنده جاهلیت قبیلگی و  حلقه اصلی حامی تروریست های داعشی تکفیری – صهیونیستی هستند در مسیر نابودی  عقاید زلال دینی گام برداشتند و با پول و تبلیغات گمراه کننده خود ، به خلق  گروههای افراط گرا با نام ها و نشان های مختلف پرداختند .آنگونه که رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند ؛برخی سران کشورهای اسلامی زمینه‌ساز اختلافها و جنگها همچون جنگ سوریه، یمن و کشتار مردم مسلمان شده اند. 

 پدیده هایی همچون تروریسم و کشتار بیرحمانه مردم یمن  در حملات بیرحمانه حاکمان عربستان به یمن و حمایت های مالی و تسلیحاتی شیوخ عرب منطقه از گروه‌ های تروریستی و تکفیری  نمونه‌هایی از این جاهلیت و دنباله روی از جریان های ارتجاعی والحادی است   .

رژی بلاشر( Régis Blachère)، شرق‌شناس فرانسوی دراین باره می گوید  :

" لفظ جاهلیت در حقیقت شامل تمام پدیده های خشونت، درندگی، استبداد، خود پرستی و غیره می شود."

از اینروست که  رهبر معظم انقلاب ، وظیفه  همه کشورهای اسلامی را  تمسک به هویت واقعی و توجه به ارزش های قرآنی دانسته اند .استفاده از این فرصت ارزشمند اما به مسئولیت پذیری و میزان آگاهی تک تک مسلمانان و  تلاش علمای اسلام   در شناساندن  قران بعنوان یک  نعمت بزرگ الهی و حیاتی به همۀ مسلمانان بستگی دارد

کلیدواژه