سنبله 06, 1398 16:26 Asia/Kabul
  • هراس شدید صهیونیست ها از هشدار سید حسن نصرالله

هشدار قاطع یکشنبه گذشته سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه ارتش سرائیل منتظر واکنش ما باشد، موجب هراس در میان سران رژیم صهیونیستی شده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه شب گذشته در واکنش به حمله های پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت بر حتمی بودن واکنش مقاومت اسلامی لبنان به حمله های صهیونیستها تاکید کرد.

پس از هشدار یکشنبه گذشته سید حسن نصرالله، کابینه رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد. خروجی این جلسه این بود که ارتش اسرائیل حضور نیروهای خود در مرز با لبنان را تقویت کرده و مانع عبور و مرور خودروهای غیرنظامیان در مناطقی مشخص نزدیک نوار مرزی سرزمین های اشغالی با لبنان می ‌شود. روزنامه «ایندیپندنت» عربی نیز به نقل از یک منبع آگاه اسرائیلی نوشت: «اسرائیل به سفارتخانه ‌ها ، کنسولگری‌ ها و نمایندگی ‌های خود در سرتاسر جهان توصیه کرده تا احتیاط بیشتری کنند و از سفرا و نمایندگان ارشد خود خواسته است طی روزهای آتی در خانه‌های شان بمانند و زیاد تردد نداشته باشند.»

این اقدام ها نشان می دهد که سران صهیونیستی پس از هشدار سید حسن نصرالله دچار هراس و سردرگمی شدیدی شده اند. یکی از مهمترین دلایل این هراس شدید این است که صهیونیستها به خوبی می دانند سید حسن نصرالله مردی است که وقتی حرف می زند به آن عمل می کند. «عودید بن عامی»، از کارشناسان اسرائیلی در این باره می گوید: «مشکلی که اسرائیل با آن روبروست این است که نصرالله قبلا ثابت کرده که صادق است و دروغ نمی گوید.»

نکته دیگر این است که رژیم صهیونیستی از قابلیت بازدارندگی و تهاجمی حزب الله لبنان آگاهی دقیقی ندارد زیرا از سال 2006 به بعد هیچ جنگی با حزب الله لبنان نداشته است. با این حال، اسرائیل می داند که قابلیت امروز حزب الله لبنان قابل مقایسه با سال 2006 نیست. به همین دلیل، اسرائیل نگران این است که با واکنش احتمالی حزب الله دچار غافلگیری شود و خسارت های شدیدی ببیند.

نکته دیگر این است که سید حسن نصرالله از واکنش قاطع حزب الله خبر داد، اما زمان این واکنش را اعلام نکرده است بلکه فقط هشدار داد و اعلام کرد که منتظر واکنش حزب الله باشند. این موضوع نیز سبب سردرگمی برای اسرائیل و کابینه نتانیاهو شد. «عبدالباری عطوان»، تحلیلگر برجسته عربی در این خصوص نوشت: «دیدگاه متفق القول حاکی از آن است که انتظار حکم اعدام از اجرای آن دردناکتر است و این بر اوضاع کنونی صهیونیستها حاکم است و اشغالگران در وحشت و هراس حمله قریب الوقوع به سر می برند و در آماده باش بی سابقه ای هستند و نظامیان و جنگنده ها و گنبدهای آهنین خود را در حال آماده باش کامل قرار داده اند.»

این وضعیت برای نتانیاهو هزینه زیادی می تواند داشته باشد زیرا وی درصدد بود از امنیت به عنوان یک برگ برنده برای انتخابات پارلمانی روز 17 سپتامبر بهره گیرد، اما با هشدار سید حسن نصرالله، کابینه نتانیاهو اکنون با نگرانی های امنیتی شدیدی در آستانه انتخابات مواجه شده است.

کلیدواژه