میزان 22, 1398 17:56 Asia/Kabul

بستر مناسبی برای استقبال، پذیرایی و اسکان زائرین افغانستانی اربعین حسینی (ع) در مرز دوغارون فراهم شده است

فرماندار شهرستان تایباد گفت: با همت و تلاش خیرین و مردم شریف این شهرستان بستر مناسبی برای استقبال، پذیرایی و اسکان زائرین افغانستانی اربعین حسینی (ع) در مرز دوغارون فراهم شده است.

محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد استان خراسان رضوی ایران در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مرز دوغارون اظهار داشت: افتخار داریم که در مرز دوغارون شهرستان تایباد استان خراسان رضوی به عنوان اولین میزبان، پذیرای زائرین عزیز کشور همسایه و دوست افغانستان هستیم.  

وی افزود: به همت و همکاری دستگاه های امنیتی و اجرایی و پشتیبانی های استان خراسان رضوی توانسته ایم میزبان خوبی برای زائرین عزیز افغانستانی باشیم و پذیرایی خوبی از آن ها داشته باشیم.

فرماندار تایباد عنوان کرد: طی روزهای گذشته در قالب 65 کاروان پذیرای حدود 24 هزار نفر از زائران افغانستانی در این مرز بوده ایم و آمادگی پذیرایی از چهار هزار نفر را بصورت روزانه در این نقطه مرزی داریم تا راهی همایش جهانی اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی شوند.

به گفته سیاح با تدابیری که سنجیده شده و مشارکت و همراهی خیرین و مردم فهیم شهرستان تایباد پیش بینی های لازم در بخش های مختلف انجام شده، به گونه ای که هم تدابیر کنترلی، مراقبتی و ترافیکی سنجیده شده و هم تدابیر لازم برای استقبال خوب، پذیرایی و اسکان اضطراری، خدمات بهداشتی-درمانی، پذیرایی، حمل و نقل و سایر مسایلی که زائران به آن نیاز دارند.

این مقام مسوول ایرانی اظهار کرد: در سال جاری تمهیدات خاصی را نسبت به سال های گذشته سنجیده ایم و کلیه گیت های ورودی و خروجی که در شرایط عادی داشتیم تبدیل به گیت های ورودی کرده ایم تا تشریفات گمرکی و اداری زائرین افغانستانی در حداقل زمان انجام شود و برای اتباع افغانستانی و ایرانی که قصد خروج از ایران را دارند هم مکان دیگری در نظر گرفته شده تا کارشان با سهولت انجام شود.

وی اضافه کرد: همین تمهیداتی که برای زمان ورود زائران افغانستانی اربعین حسینی (ع) به مرز دوغارون در نظر گرفته شده برای زمان بازگشت آنان هم در نظر گرفته شده تا به سهولت بتوانند به وطن خود بازگردند.

 

کلیدواژه