نبیه بری: حزبالله همچنان به آتشبس پایبند است
-
نبیه بری: حزبالله همچنان به آتشبس پایبند است
رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه حزبالله همچنان به آتشبس پایبند است و اسرائیل آن را نقض میکند گفت: از هر تلاش هر طرفی برای فشار آوردن به اسرائیل به منظور توقف جنگ تجاوزکارانه علیه لبنان استقبال میکنیم.
به گزارش رادیو دری؛ «نبیه بری» درباره رابطه خود با نخست وزیر و رئیس جمهوری لبنان گفت: نظرهای آنها با من متفاوت است، اما لزوم عقبنشینی اسرائیل از جنوب، استقرار ارتش لبنان، بازگشت ساکنان به شهرها و روستاهایشان، آزادی اسیران و تدوین طرحی برای بازسازی آنچه که با حمایت عربی و بینالمللی ویران شده است ما را همدل میکند.
وی با قدردانی از تلاشهای منجر به آتشبس تصریح کرد: مذاکره تحت تهدید آتشبس پذیرفتنی نیست؛ امید است که این آتشبس پابرجا بماند و این موضوع به پایبندی رژیم صهیونیستی به آتش بس بستگی دارد.
رئیس پارلمان لبنان با اشاره به تن دادن تل آویو به آتش بس اظهار کرد: موافقت اسرائیل با آتشبس در نتیجه فشار آمریکا بر این رژیم و پس از آن صورت گرفت که جنوب را در دو روز خونین فرو برد و دهها غیرنظامی، از جمله امدادگران انجمن پیشاهنگی اسلامی و دفاع مدنی و نیز سالمندان، زنان و کودکان را هدف قرار داد و به خاک و خون کشید.
بری تاکید کرد: به نفع ما نیست که وقت خود را تلف کنیم و به اسرائیل اجازه دهیم به تجاوز خود ادامه دهد؛ راه حل در یک جدول زمانی برای خروج اسرائیل از جنوب، در ازای استقرار ارتش لبنان است و این کوتاهترین راه برای آزادسازی جنوب از اشغال است.
نبیه بری: عقبنشینی رژیم صهیونیستی پیششرط هرگونه توافق است
نبیه بری: مذاکره زیر فشار اسرائیل فایدهای ندارد