تحریم و تهدید جدید آمریکا علیه ایران و جریان منطقه ای مقاومت
(last modified Thu, 31 Oct 2019 05:42:04 GMT )
عقرب 09, 1398 10:12 Asia/Kabul
  • تحریم و تهدید جدید آمریکا علیه ایران و جریان منطقه ای مقاومت

دولت آمریکا به همراه شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس در اقدامی مشترک، تحریم های جدیدی را علیه ایران و افراد و موسسات مرتبط با گروه‌های مقاومت تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که به همراه کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات و عربستان، 25 هدف مرتبط با ایران و گروه‌های مقاومت را تحریم کرده است.

بنا بر این بیانیه، مرکز به اصطلاح مقابله با تامین مالی تروریسم که آمریکا و شش کشور یاد شده عضو آن هستند، ۲۵ شرکت، بانک و شخص حقیقی مرتبط با ایران و گروه‌های مقاومت را تحریم کرده است.

افراد و موسسات مرتبط با حزب الله لبنان جزو تحریم شدگان است. 

"استیو منوچین"، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در سفر به فلسطین اشغالی و پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از تحریم‌ جدید قریب الوقوع علیه ایران خبر داده بود.

"دیوید شنکر"، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه در جلسه استماع کنگره گفت که در بودجه سال مالی ۲۰۲۰ بخشی از اعتبار ۶.۶ میلیارد دلار برای پیشبرد منافع آمریکا در منطقه، برای مقابله با نفوذ ایران اختصاص داده شده است.

همزمان، «کارت دانلی»، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور دیپلماسی انرژی نیز بار دیگر خریداران نفت ایران را تهدید کرد که واشنگتن آنها را تحت نظر دارد. 

دولت ترامپ امیدوار بود که با اعمال تحریم ها ضمن وادار کردن ایران به مذاکره در شریط تحمیلی، سیاست های سلطه جویی منطقه ای خود را به تهران تحمیل کند اما همواره در این سیاست خود شکست خورده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که تسلیم خواسته‌ های استکباری آمریکا نخواهد شد.

کلیدواژه