پیونگ یانگ: چیزی جز خیانت از آمریکا دریافت نکرده ایم
(last modified 1398-09-02T06:43:02+00:00 )
قوس 02, 1398 11:13 Asia/Kabul
  •  پیونگ یانگ: چیزی جز خیانت از آمریکا دریافت نکرده ایم

کره شمالی با انتقاد از آمریکا اعلام کرد، در ازای اقداماتی که برای محقق شدن مطالبات واشنگتن انجام داده، چیزی جز خیانت دریافت نکرده است.

به گزارش آسوشیتد پرس، دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل متحد، روز جمعه (22 نوامبر) اعلام کرد که از زمان متعهد شدن «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد روابطی جدید، پیونگ یانگ "جز احساس خیانت" چیزی از واشنگتن ندیده است.

دفتر کره شمالی در سازمان ملل متحد در ارزیابی خود از روابط پیونگ یانگ و واشنگتن تاکید کرد، از آنجایی که آمریکا از اقدام متقابل در برابر تعلیق "شماری از اقداماتی" که دولت ترامپ درباره آن‌ها نگران بود، خودداری کرده است، دیگر دلیلی برای خویشتن داری بیشتر (کره شمالی) وجود ندارد.

از زمان ناکامی نشست ماه فوریه بین ترامپ و کیم در هانوی ویتنام، دیپلماسی تحت هدایت آمریکا با هدف از بین بردن تسلیحات هسته‌ای کره شمالی به صورت فزاینده‌ای با بن بست مواجه شده است.

رهبر کره شمالی از آمریکا خواسته است ابتکار عمل جدید و قابل قبول برای نجات گفتگو‌های هسته‌ای در پایان سال ارائه کند و این در حالی است که پیونگ یانگ فشار‌های خود را بر واشنگتن به منظور ارائه امتیازات بیشتر، افزایش داده است.

کلیدواژه