جدی 13, 1398 20:02 Asia/Kabul
  •  رویکرد بی شرمانه پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی

در حالی که بغداد حضور تروریست های آمریکایی در عراق را غیرقانونی خوانده‌ است، وزیر خارجه آمریکا در توجیهی بی شرمانه مدعی شد که حمله به سردار سلیمانی قانونی بود.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در توجیه اقدام تروریستی دولت این کشور ادعا کرد که «ترور سردار سلیمانی قانونی و از یک حمله آنی جلوگیری شده است.»

در حالی که نظامیان آمریکایی طی یک هفته گذشته چندین حمله به پایگاه های نیروهای حشد الشعبی در عراق انجام داده و سردار قاسم سلیمانی را در اقدامی که تجاوز به حاکمیت ملی عراق بود، هدف حمله تروریستی قرار دادند، پمپئو مدعی شده که «به دنبال جنگ با ایران نیستیم».

وزیر خارجه آمریکا همچنین از بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره ترور سردار سلیمانی انتقاد کرد و گفت که بیانیه فرانسوی ها در مسیر اشتباهی بود. 

"املی دو مونچالن"، معاون وزیر خارجه فرانسه در امور اروپا درباره ترور سردار سلیمانی گفته بود، «آنچه اتفاق افتاد همان چیزی بود که از آن می‌ترسیدیم، تنش بین ایران و آمریکا در حال افزایش است».

ترور سردار "قاسم سلیمانی"، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) بامداد جمعه در فرودگاه بغداد و به دستور "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا انجام گرفت.

کلیدواژه