جدی 18, 1398 18:36 Asia/Kabul
  • نامه عراق به شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایت تروریستی آمریکا
    نامه عراق به شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایت تروریستی آمریکا

نماینده عراق در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت این سازمان، محکومیت جنایت دولت تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و 8 تن از همراهانشان را خواستار شد.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد روز جمعه (سوم ژانویه) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید. 

به گزارش پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، «محمد بحر العلوم»  نماینده عراق در سازمان ملل متحد در این نامه، این حمله هوایی و ترور را اقدامی غیرقانونی توصیف کرد و افزود: هرگونه تحرک نظامی در عراق بدون موافقت دولت این کشور اقدامی تحریک آمیز محسوب می شود. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اطلاع دولت عراق، بامداد امروز (چهارشنبه) در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه‌های آمریکا در استان‌های الانبار و اربیل عراق را هدف قرار داد. 

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هلاکت دست‌ِکم 80 نظامی تروریست آمریکایی و زخمی شدن حدود 200 نفر از آن‌ها خبر داد.

 

کلیدواژه