جدی 19, 1398 11:29 Asia/Kabul
  • بریتانیا درخواست ترامپ برای خروج از برجام را رد کرد

دولت بریتانیا با درخواست رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام مخالفت و تصریح کرد، این توافق به ‌لحاظ امنیتی برای لندن حائز اهمیت است.

وزارت امور خارجه بریتانیا صبح  پنجشنبه در واکنش به درخواست "دونالد ترامپ" - از کشورهای باقی‌مانده در برجام - برای خروج از این توافق گفت: «ما عمیقا نگران اعلام اخیر ایران درباره کاهش بیشتر محدودیت‌های مندرج در توافق هسته‌ای هستیم، اما همچنان به برجام به عنوان قراردادی مهم برای امنیت مشترک ‌مان نگاه می‌کنیم.»

وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه خود افزود: ما معتقدیم که این مهم از طریق دیپلماتیک در راستای حفظ برجام و مزایای آن پیرامون عدم اشاعه سلاح هسته‌ای بدست می‌آید.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نخستین نطق رسانه‌ای خود پس از «سیلی» جمهوری اسلامی ایران در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده شهید سپاه قدس ایران مدعی شد هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح اتمی دست یابد.

ترامپ که به دنبال خروج از برجام در انزوای کامل قرار گرفته و تقلای دولت وی برای همراهی دیگر کشورها بی نتیجه بوده است، بار دیگر تکرار کرد زمان آن رسیده که بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و چین این واقعیت را درک کنند، آنها باید از باقی مانده برجام خارج شوند.

در پی بدعهدی امضاکنندگان غربی برجام، ایران یکشنبه‌ 5 ژانویه/15جدی با صدور بیانیه‌ای  گام پنجم  کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد.

کلیدواژه