تاکید اوکراین بر لزوم پرهیز از شایعه سازی در خصوص سقوط هواپیما
(last modified Fri, 10 Jan 2020 07:01:30 GMT )
جدی 20, 1398 11:31 Asia/Kabul
  •  تاکید اوکراین بر لزوم پرهیز از شایعه سازی در خصوص سقوط هواپیما

رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر خواستار آن شد که در مورد علت سقوط هواپیمای مسافربری این کشور گمانه زنی نکنند.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، "ولودمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین پنجشنبه شب در پیامی ویدئویی از مردم کشورش خواست از توجه به تئوری‌ توطئه و مطالب تایید نشده و نتیجه‌ گیری‌ عجولانه در خصوص علت سقوط هواپیمای این کشور در ایران اجتناب کنند.

زلنسکی روز چهارشنبه نیز خواسته بود که از طرح شایعات و اظهارات بی پایه درباره سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در ایران خودداری شود.

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم کی یف بود، صبح روز چهارشنبه نزدیک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد و همه 167 مسافر و 9 خدمه آن جان باختند.

"جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا مدعی است که این هواپیما در نتیجه شلیک موشک سرنگون شده است.

این در حالی است که به گزارش روزنامه لس‌آنجلس‌ تایمز، حتی وزرای خارجه و دفاع آمریکا و رئیس سازمان اطلاعات مرکزی این کشور، سیا، نیز در جلسه‌ ی توجیهی با اعضای کنگره اذعان کرده‌اند که هیچ اطلاعاتی مبنی بر اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی وجود ندارد.

"سید عباس موسوی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به فضاسازی علیه ایران در این سانحه هوایی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تحقیقات در خصوص علت سقوط را طبق استانداردهای بین المللی و ضوابط سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی، ایکائو، آغاز و از اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده آن برای مشارکت در تحقیقات دعوت کرده است.

 

کلیدواژه