دلو 07, 1398 14:09 Asia/Kabul
  • تداوم انتقادها از فریبکاری ترامپ درباره مجروحان حمله موشکی ایران

برون مرزی- نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2020 آمریکا از تلاش ترامپ برای کم اهمیت جلوه دادن آسیب های مغزی نظامیان آمریکایی در حمله ایران به پایگاه "عین الاسد" انتقاد کرد.

"پت بوته‌جج" (Pete Buttigieg)، نامزد دموکرات ها در انتخابات درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با برنامه "فیس د نیشن" (Face the Nation) از شبکه "سی بی اس"، طی اظهاراتی انتقاد آمیز تاکید کرد: «آسیب‌های مغزی می‌تواند به طور بالقوه کل زندگی فرد را با مشکل مواجه کند.»

در حالی که ترامپ بعد از هدف قرار گرفتن پایگاه "عین الأسد" در حمله موشکی ایران مدعی شده بود هیچ‌یک از نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه آسیب ندیده‌اند، پنتاگون چند روز پیش اذعان کرد که بر اثر این حمله  دستکم 34 نظامی آمریکایی دچار ضربه مغزی خفیف شده و به مراکز درمانی خارج از عراق انتقال یافته‌اند.

ارتش تروریست آمریکا 3 ژانویه در یک حمله هوایی سردار "قاسم سلیمانی" فرمانده شهید سپاه قدس و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 8 ژانویه در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا در عملیاتی، پایگاه هوایی عین الاسد در عراق را که میزبان نیروهای آمریکایی است هدف حمله موشکی قرار داد.

کلیدواژه