دلو 09, 1398 14:54 Asia/Kabul
  •  ادعای ترامپ: اطلاعات بیشتر کمکی به استیضاح نمی کند

رئیس جمهور آمریکا می گوید که دسترسی دموکرات ها به شاهدان و اطلاعات بیشتر کمکی به روند استیضاح او نمی‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، در واکنش به ادامه روند استیضاحش در سنا در پیامی در حساب کاربری توئیترش، استیضاح را فریب و بازی سیاسی خواند و نوشت که فرقی نمی‌کند چه تعداد شاهد و چقدر اطلاعات در دسترس باشد زیرا دموکرات ها همواره فریاد خواهند زد که روند استیضاح در سنا ناعادلانه است.

سنای تحت سلطه جمهوری خواهان متهم است که از دسترسی دموکرات های طراح استیضاح ترامپ به شاهدان و اسناد لازم علیه وی جلوگیری می کند. 

"جرالد نادلر" رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که دموکرات‌ها در نظر دارند "جان کلی" رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید را به عنوان شاهد به جلسه محاکمه استیضاح رئیس جمهور در سنا احضار کنند.

دموکرات‌ها خواهان احضار "جان بولتون" مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید نیز هستند. 

بولتون در کتاب در حال انتشارش نوشته است که ترامپ در اوت 2019 از وی خواسته بود تا کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کند.

محاکمه استیضاح ترامپ در سنا از 21  ژانویه با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» در رسوایی « اوکراین گیت» آغاز شده است.

در این رسوایی فاش شده است که ترامپ ارائه کمک نظامی آمریکا به اوکراین را به پرونده سازی دولت این کشور علیه جو بایدن اصلی ترین رقیب احتمالی وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده منوط کرده است. 

 

کلیدواژه