دلو 21, 1398 12:54 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بریتانیا

هزاران نفر از مسلمانان و علاقه‌ مندان به انقلاب اسلامی ایران از قشر‌ها و ملیت‌ های مختلف چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در بریتانیا گرامی داشتند.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما، علاوه بر قشر‌های مختلف مردم شماری از شخصیت‌ های سیاسی، علمی و دینی با سخنرانی در مرکز اسلامی بریتانیا در لندن دیدگاه‌ های خود را درباره ویژگی‌ های انقلاب اسلامی ایران، ابعاد و آثار آن بر منطقه و جهان بیان کردند. 

حجت الاسلام و المسلمین «سید هاشم موسوی» نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی بریتانیا، انقلاب اسلامی ایران را از جمله دستاور‌های قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: مردم ایران با دست خالی توانستند طاغوت را در کشور سرنگون کنند و با همین رویکرد همه توطئه‌ های دشمنان انقلاب اسلامی را به شکست کشانده اند.

سید هاشم موسوی ایجاد اعتماد به نفس در میان مسلمانان و مستضعفان جهان را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

«حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا از دیگر سخنرانان این مراسم اعلام کرد، انقلاب اسلامی ایران با هر معیاری، یکی از مهم ترین تحولات قرن بیستم است که آثار آن در قرن بیست و یکم نیز ادامه دارد.

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران (11 فوریه 1979) یکی از بزرگترین حوادث و رخدادهای بزرگ نیمه دوم قرن بیستم است؛ انقلاب اسلامی ایران کشورها و ملت های فراوانی را تحت تأثیر قرارداد و فرصت های جدیدی را پیش روی جنبش ها و جریان های مبارزه برای آزادیخواهی و استقلال قرار داد.

کلیدواژه