سردرگمی دولت امریکا در مقابله با ویروس کرونا
(last modified 1398-12-11T14:33:04+00:00 )
حوت 11, 1398 19:03 Asia/Kabul
  • سردرگمی دولت امریکا در مقابله با ویروس کرونا

مقامات امنیت داخلی و بهداشت آمریکا در اظهارات ضد و نقیضی درباره مقابله با ویروس کرونا، سردرگمی مقام‌های این کشور برای رسیدگی به این بحران بین‌المللی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش روز شنبه شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «چاد ولف» سرپرست امنیت داخلی آمریکا در نشستی درباره اقدامات انجام شده این کشور برای مقابله بحران ویروس کرونا، در پاسخ به پرسش سناتور«جان کندی» درباره وجود تعداد کافی ماسک در این کشور برای مقابله با کرونا گفت: از وزارت بهداشت در این زمینه بپرسید.سناتورآمریکایی خطاب به ولف افزود: وظیفه شما امن نگه داشتن ماست؛ شما مسئولیت امنیت داخلی را برعهده دارید اما از کافی بودن تعداد ماسک‌ها در کشور خبر ندارید!ولف در ادامه با ابراز بی اطلاعی از رقم دقیق ماسک های لازم،  پاسخ داد: به احتمال زیاد برای همه جمعیت آمریکا به اندازه کافی ماسک نداریم.

سناتور کندی در بخش دیگری از این جلسه خطاب به «الکس آزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفت: مسئول امنیت داخلی آمریکا که متولی امنیت ماست، اندکی پیش شهادت داد که ساخت واکسن یک ماه و نیم طول می‌کشد. درست است؟وزیر بهداشت آمریکا نیز در پاسخ گفت: هیچ شخصی نمی‌تواند واکسن را در این مدت درست کند. این در تاریخ بشر سابقه نداشته است.۱۵ مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تائید شده است و ۴۶ مظنون بازگشته از کشورهای دیگر به ایالات متحده قرنطینه شده‌اند.

کلیدواژه