حوت 18, 1398 09:21 Asia/Kabul
  • نماینده سازمان جهانی بهداشت: ایستادگی ایران برابر کرونا متعهدانه است
    نماینده سازمان جهانی بهداشت: ایستادگی ایران برابر کرونا متعهدانه است

رئیس هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهدانه در حال ایستادگی در برابر ویروس کرونا است.

«ریچارد برنان» Richard Brennan رئیس هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران که برای بررسی وضعیت ویروس کرونا به قم(جنوب تهران) سفرکرده است شامگاه شنبه در دیدار با بهرام سرمست استاندار قم گفت: نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران، 30 دلو ثبت شد و از همان دقایق اولیه، جمهوری اسلامی در راستای مقابله با شیوع این ویروس همه توانش را بکار گرفته است.

«ریچارد برنان» روز شنبه همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در تهران با بیان اینکه وزارت بهداشت ایران در مسیر درستی پیش می‌رود، افزود: پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در زمینه درمان و آزمایشگاه تشخیصی ویروس کرونا و اطلاع رسانی در ایران اتفاق افتاده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون هزار و 669 نفر از کسانی که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شدند، بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا دسامبر 2019 از شهر "ووهان" Wuhan چین آغاز شد و ظاهراً منشا آن حیوانات غیراهلی بوده است.این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 90 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 101 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد دست‌ِکم 3 هزار و 400 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه