حوت 19, 1398 19:03 Asia/Kabul
  • رافائل گروسی: تغییری در سطح همکاری‌ ایران با آژانس اتمی رخ نداده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد، تغییری در سطح همکاری‌های ایران با آژانس در رابطه با نظارت و راستی‌آزمایی اجرای برجام رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، "رافائل گروسی"، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست فصلی شورای حکام در وین تصریح کرد، آژانس به راستی ‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران در چارچوب توافق‌های پادمانی ادامه می‌دهد.

گروسی همچنین ادعای خود را مبنی بر دسترسی نداشتن آژانس به مکان‌هایی در ایران تکرار کرد و افزود: تهران به درستی درباره سوالات آژانس شفاف سازی نکرده است.

مدیرکل آژانس مدعی شد؛ این نهاد در حالی تلاش کرده تا به دو مکان دسترسی پیدا کند که ایران این دسترسی را فراهم نکرده و در گفت وگوهای اساسی برای شفاف‌ سازی پرسش ها مشارکت نکرده است.

رافائل گروسی درعین حال تصریح کرد، آژانس تا به امروز هیچ ‌گونه تغییری را در نحوه اجرای تعهدات هسته ای ایران در برجام وفق اعلامیه صادر شده و سطح همکاری ایران برای راستی آزمایی و نظارت برجام مشاهده نکرده است.

آژانس در گزارش سوم مارس/13حوت خود از مواد هسته‌ای اعلام نشده در سه مکانِ اعلام نشده در ایران سوال کرده است، دومین گزارشی که در آن  ادعا شده ایران اجازه دسترسی به دو مکان را فراهم نکرده است.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، پیشتر در یادداشتی متذکر شد که «آژانس، مسؤولیت دارد تا با تدبیر و خردمندی از تخریب تصویر همکاری میان ایران و آژانس، جلوگیری کند.»

کلیدواژه