حوت 20, 1398 12:59 Asia/Kabul
  • ابتلای وزیر فرهنگ فرانسه به کرونا
    ابتلای وزیر فرهنگ فرانسه به کرونا

پس از ابتلای شش نماینده مجلس فرانسه به ویروس کرونا، اخبار از مبتلا شدن وزیر فرهنگ این کشور به ویروس کرونا حکایت دارند.

به گزارش ایرنا، "فرانک ریستر"  وزیر فرهنگ فرانسه که اخیراً در پارلمان این کشور حضور داشته، بعد از تماس با افراد مبتلا به ویروس کرونا در این بازدید، با آزمایش مثبت ابتلا به این بیماری مواجه شده است.  

میزان ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه همچنان در حال افزایش بوده و دامنه آن به مراکز دولتی و بخش‌های سیاسی از جمله پارلمان این کشور نیز کشیده شده است.  

وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده که تعداد موارد تایید شده از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به یک هزار و 126 نفر رسیده و تاکنون 199 نفر جان خود را از دست داده‌اند.  فرانسه پس از ایتالیا دومین کشور در اروپا از لحاظ شمار مبتلایان و فوت ناشی از کرونا است.  

"بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا نیز روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با مشاوران پزشکی دولت، برخلاف توصیه عالی‌ترین مقام پزشکی این کشور برای آغاز فاز دوم عملیات مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که این کشور همچنان در فاز ابتدایی مهار ویروس قرار دارد اما تدارکات گسترده‌ای برای آغاز مرحله بعدی در جریان است.

طبق اخبار موجود 319 نفر در بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

ویروس کرونا اکنون علاوه بر چین، به بیش از 100 کشور دیگرجهان سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از 111 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 62 هزار نفر بهبود یافته اند و حدود 3900 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه