حوت 22, 1398 16:07 Asia/Kabul
  •  تاکید مجمع جهانی بیداری اسلامی بر توقف کشتار مسلمانان هند

مجمع جهانی بیداری اسلامی با محکوم کردن کشتار مسلمانان هند به دست هندوهای افراطی، از دولت این کشور خواست، برای توقف این کشتارها و جنایت‌ها اقدام کند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن ناگوار توصیف کردن حق‌کشی، از بین رفتن حقوق اولیه و اقدامات و قوانین توهین‌آمیز اخیر علیه 200 میلیون مسلمان هند، یادآور شد: این اقدامات مخرب در حالی است که مسلمانان هند سالیان متمادی و طولانی در کنار مردم با فرهنگ و تمدن این کشور زندگی مسالمت آمیز داشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات آمریکا و صهیونیزم بین الملل در سال‌ها اخیر، همگی حکایت از توطئه‌ای خطرناک علیه مسلمانان جهان، به خصوص در فلسطین، عراق، سوریه، یمن، میانمار و اخیراً در هند دارد.  

مجمع جهانی بیداری اسلامی از تمامی مجامع حقوق بشری، علما و رهبران جهان اسلام، مسلمانان، آزادی خواهان و دولت‌های آزاده جهان خواست، تا قبل از شکل گیری یک نسل کشی آشکار، با موضع گیری صریح و سریع خود، این جنایت‌ها را محکوم و برای رعایت حقوق مسلمانان اقدام عملی کنند.

اصلاح قانون شهروندی هند در 11 دسامبر 2019 به تصویب رسید؛ بر اساس این قانون، پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال 2015 وارد این کشور شده‌اند، می‌توانند شهروندی هند را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود.

در همین حال، هندوهای افراطی با حمله به مسلمانان، مساجد را در شمال شرق دهلی نو تخریب کردند و محلات مسلمان‌نشین را با بمب‌های بنزینی هدف قرار دادند.

بر اساس آمار اعلام شده توسط مقامات هند، در این درگیری‌ها حدود 50  نفر کشته و بیش از 300 نفر مجروح شدند.

کلیدواژه