کرونا و تاکید گروه ۷۷ بر لزوم توقف تحریم کشورها در شرایط کنونی
(last modified Sat, 04 Apr 2020 11:32:39 GMT )
حمل 16, 1399 16:02 Asia/Kabul
  • کرونا و تاکید گروه ۷۷ بر لزوم توقف تحریم کشورها در شرایط کنونی
    کرونا و تاکید گروه ۷۷ بر لزوم توقف تحریم کشورها در شرایط کنونی

گروه ۷۷ و چین ضمن قدردانی از اقدامات سریع برخی کشورها در مقابله با شیوع کرونا، خواستار توقف اقدامات یکجانبه علیه کشورها در شرایط درگیری با این ویروس شدند.

به گزارش ظهر شنبه خبرگزاری فارس، گروه ۷۷ و چین با صدور بیانیه ای در نیویورک با اشاره به تاثیر منفی اقدامات یکجانبه و قهری اقتصادی بر ظرفیت‌ کشورها در واکنش مناسب و کارآمد مقابل شیوع ویروس کرونا  هشدار دادند این اقدامات بر دسترسی کشورها به تجهیزات و امکانات پزشکی و اقدامات درمانی برای مردمشان و همکاری و همبستگی کشورها در این خصوص تأثیر منفی می‌گذارد.

این بیانیه از جامعه جهانی درخواست کرده است تا اقدامات فوری و مؤثری را برای جلوگیری از این اقدامات یکجانبه و قهری اقتصادی علیه کشورهای در حال توسعه اتخاذ کند.

این بیانیه همچنین با اشاره به مواجهه همه کشورهای جهان در این برهه حساس زمانی و شیوع ویروس کرونا و مخالفت با طرح اتهام و اعمال تبعیض علیه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، بر لزوم به کارگیری توانایی و ظرفیت کشورهای جهان به منظور همبستگی در راستای کاهش تأثیرات کووید-۱۹ و ساختن آینده ای مشترک برای بشر تاکید کرده است.

گروه ۷۷ و چین ائتلافی متشکل از ۱۳۴ کشور شامل سه چهارم کشورهای عضو سازمان ملل متحد است که حدود ۸۰ درصد جمعیت دنیا را در بر می‌گیرد.

 

کلیدواژه