حمل 16, 1399 17:45 Asia/Kabul
  • کرونا و ذخایر راهبردی پزشکی رو به اتمام در امریکا
    کرونا و ذخایر راهبردی پزشکی رو به اتمام در امریکا

در حالی که آمریکا با صدها هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا مواجه است، کمبود شدید وسایل پزشکی در این کشور به نقطه بحرانی نزدیک می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی "وکس مدیا"  در آمریکا همزمان با درگیری "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا با فرمانداران ایالت های این کشور بر سر نحوه مدیریت بحران کووید- 19 و چگونگی توزیع تجهیزات و وسایل پزشکی، خالی شدن ذخیره انبارهای تجهیزات پزشکی به موضوع اصلی بحران در واشنگتن تبدیل شده است.

ذخایر راهبردی ملی در سال 1999 تشکیل شد و اولین بار پس از حملات یازدهم سپتامبر مورد استفاده قرار گرفت.

این مرکز، بزرگ ‌ترین مرکز تأمین دارو و تجهیزات پزشکی امریکا در زمان بحران به شمار می‌آید و با بودجه سالانه حدود 600 میلیون دلار، شامل وسایل و تجهیزات پزشکی مانند تجهیزات حفاظت شخصی و ماسک های ان 95، حفاظ صورت و لباس های جراحی و تجهیزات پزشکی مانند دستگاه تنفس مصنوعی است که بیمارستان های آمریکا اکنون برای خدمات دهی به بیماران کوید 19 به شدت به این تجهیزات نیاز دارند.

آمریکا همواره امیدوار بوده است که از این ذخایر هرگز استفاده نکند.

وکس مدیا نوشت: در پی شیوع بحرانی کرونا در همه 50 ایالت امریکا، موجودی انبارهای مرکز ذخایر راهبردی ملی این کشور به قدری در حال کاهش است که مقامات دولت ترامپ به استصال افتاده اند و اذعان می کنند که مشخص نیست وقتی این انبارها کاملا ته کشید، چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

کلیدواژه