حمل 17, 1399 08:32 Asia/Kabul
  • کرونا و رسوایی توزیع ماسک های 8 سال پیش در بریتانیا
    کرونا و رسوایی توزیع ماسک های 8 سال پیش در بریتانیا

توزیع ماسک‌های تاریخ گذشته متعلق به هشت سال پیش میان کارکنان بهداشت بریتانیا نگرانی‌ها درباره احتمال ابتلای آنها به کرونا را افزایش داده است.

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران جوان، کارکنان بهداشت بریتانیا گفتند که پس از نگرانی ناشی از دریافت بسته ماسک‌ هایی که روی آن‌ها تاریخ انقضای ماه مه ۲۰۱۹ نوشته شده بود، حالا بسیار بیشتر نگران سلامت خود هستند زیرا دریافته‌اند که تاریخ اصلی انقضای ماسک‌ها ۲۰۱۲ بوده که پوشانده شده است.

کارکنان خدمات آمبولانس در جنوب غرب بریتانیا گفتند پس از آن که متوجه شدند تجهیزات محافظتی تاریخ گذشته به آن‌ها ارائه شده به شدت اعتماد به نفسشان آسیب دیده است.

به گفته این کارکنان پس از کنار زدن برچسب تاریخ انقضای بسته ماسک‌هایی که به آن‌ها داده شده بود متوجه شدند تاریخ اصلی انقضای آن‌ها مربوط به هشت سال پیش است. 

یکی از اعضای ارشد کارکنان بهداشت بریتانیا گفت سازندگان ماسک توصیه کرده اند عمر مفید ماسک‌های صورت فقط پنج سال است. 

دولت بریتانیا به دنبال شیوع کرونا در این کشور که تا کنون نزدیک 42 هزار نفر را مبتلا ساخته و جان بیش از 4300 نفر را گرفته تعطیلی گسترده‌ای را اعلام کرده و همه مراکز تفریحی، رستوران‌ها و تقریبا تمامی فروشگاه‌ها را تعطیل کرده و از مردم خواسته است در خانه بمانند.

مقامات بخش بهداشت بریتانیا بارها از کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی خبر داده اند.

در همین حال بوریس جنسون نخست‌وزیر بریتانیا روز شنبه از رهبران احزاب مخالف دولت درخواست کرد برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل شوند و در نشستی خبری که در روزهای آتی برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

جانسون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برد.

 

کلیدواژه