حمل 27, 1399 15:05 Asia/Kabul
  • انتقاد جامعه پزشکی آمریکا از تصمیم ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت
    انتقاد جامعه پزشکی آمریکا از تصمیم ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت

تصمیم رئیس جمهوری آمریکا به تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت به اتهام سوء مدیریت شیوع کرونا، با انتقاد جامعه پزشکی این کشور مواجه شد.

به گزارش تارنمای آمریکایی پولیتیکو، جامعه پزشکی آمریکا (AMA) به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا برای توقف کمک به سازمان جهانی بهداشت (WHO) واکنش انتقادی نشان داد.

جامعه پزشکی آمریکا اعلام کرد این اقدام ترامپ به تلاش جهانی برای مبارزه با بیماری "کووید 19" که تا کنون بیش از دو میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و هنوز معالجه یا واکسنی برای آن کشف نشده است، آسیب می رساند.

«پاتریس هریس»  رئیس انجمن پزشکی آمریکا از دولت ترامپ خواست در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

هریس گفت: مبارزه با یک بیماری همه گیر به همکاری بین المللی و اتکا به داده ها و علم نیاز دارد.

تصمیم ترامپ برای کاهش بودجه سازمان جهانی بهداشت به دنبال هفته ها حمله لفظی و اتهام زنی ترامپ علیه این سازمان بین المللی اعلام شد.

رئیس جمهوری آمریکا امروز کمک مالی واشنگتن به سازمان جهانی بهداشت را با این ادعا که این سازمان در مورد شیوع ویروس کرونا دچار سوء مدیریت شده است، متوقف کرد.

این اقدام ترامپ واکنش‌های بسیاری از جمله انتقاد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد را به دنبال داشت. گوترش توقف کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را مغایر با تلاش جهانی برای مقابله با  شیوع ویروس کرونا دانست.

 

کلیدواژه