جوزا 03, 1399 17:12 Asia/Kabul
  • هشدار ونزوئلا به آمریکا درمورد تهدید نفتکش‌های ایرانی
    هشدار ونزوئلا به آمریکا درمورد تهدید نفتکش‌های ایرانی

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد با هشدار به آمریکا تاکید کرد تهدید نظامی این کشور ضد نفتکش‌های ایرانی قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "ساموئل مونکادا"  نماینده ونزوئلا در سازمان ملل متحد روز شنبه گفت: آمریکا نفتکش‌های ایرانی را که عازم ونزوئلا هستند، به استفاده از نیروی نظامی تهدید می‌کند.

مونکادا در توئیتی دیگر افزود حمله به نفتکش‌هایی که از حق تجارت آزاد و ناوبری بین کشور‌های مستقل برخوردارند، تجاوز و جرم محسوب می‌شود.

ارتش ونزوئلا برای نشان دادن اقتدار خود به آمریکا، در جزیره ای که منتظر رسیدن نفتکش های ایرانی است، رزمایش موشکی انجام داد.

«نیکلاس مادورو» رئیس ‌جمهوری ونزوئلا روز جمعه گفت:  ارتش این کشور در جزیره «اورچیلا»  (Orchila Island) رزمایش موشکی انجام داده‌ است.

تعمیق روابط تهران- کاراکاس به عنوان دو بازیگر تحت تحریم، در روزهای اخیر به نگرانی و هراس کاخ سفید دامن زده و پس از حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، واشنگتن نیروی نظامی به دریای کارائیب اعزام کرده ‌است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، تهدیدات غیرقانونی، خطرناک و تحریک‌آمیز آمریکا را نوعی دزدی دریایی و خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی دانست.

کلیدواژه