درخواست روسیه برای بازرسی از آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان
(last modified 1399-03-07T09:18:28+00:00 )
جوزا 07, 1399 13:48 Asia/Kabul
  • درخواست روسیه برای بازرسی از آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان
    درخواست روسیه برای بازرسی از آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان

وزارت امور خارجه روسیه، بازرسی کارشناسان روس از بخش‌های مختلف آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای  با اشاره به مطرح شدن مسائل زیادی در مورد فعالیت آزمایشگاه بیولوژیکی "ر.لوگار" آمریکا در گرجستان اعلام کرد:  فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی در این مرکز تحقیقات  نگرانی روسیه را برانگیخته است.

در این بیانیه آمده است: این آزمایشگاه را وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بنا کرده  و از آن برای مطالعه بیماری های عفونی خطرناک استفاده می ‌شود. 

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه تصریح کرد: تاکنون امکان بازدید کارشناسان روسیه از مرکز "ر.لوگار" با شرایط قابل قبول فراهم نشده و طرف گرجی تاکنون بطور مشروح به درخواست روسیه در ماه ژوئن 2019 برای بازدید از این مرکز پاسخ نداده است؛ اما  مسکو در انتظار پاسخ رسمی تفلیس است.

این وزارت خانه در پایان این بیانیه از آمریکا و گرجستان، خواست تا شرایط برای بازدید کارشناسان روسیه از همه بخش های مرکز بیولوژیکی "ر.لوگار" را فراهم کرده و به همه سوالات طرف روسی در رابطه با فعالیت این مرکز پاسخ دهند.  

وزارت دفاع روسیه، نیز در بیانیه‌ای در اوایل سال  2020 فاش کرد که پنتاگون آزمایشگاه‌ بیولوژیکی را در گرجستان و در مرزهای روسیه احداث کرده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است.

 

کلیدواژه