جوزا 28, 1399 13:41 Asia/Kabul
  •  واکنش مثبت سازمان جهانی بهداشت به تاثیر

سازمان جهانی بهداشت، از پیشرفت علمی محققان بریتانیایی در کشف نتایج اولیه دارویی از خانواده­ استروئیدها به نام "دگزامتازون" بر درمان کرونا استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، "تدروس آدهانوم" ( Tedros Adhanom )  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با ابراز خرسندی از نتایج اولیه تاثیر مثبت داروی "دگزامتازون" در نجات جان آن دسته از افراد مبتلا به بیماری "  کووید-19 "  که در شرایط بحرانی هستند گفت: این نخستین درمان اثبات شده ­ای است که مرگ و میر در بیماران مبتلا به این بیماری   را کاهش داده است.

قرار است سازمان جهانی بهداشت، به زودی تحقیقات خود را بر داروی "دگزامتازون" تکمیل کرده  و دستورالعمل نحوه و چگونگی مصرف این دارو را اعلام نماید. 

ویروس کرونا با نام رسمی "کووید- 19" اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر 2019) در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، تقریبا به همه کشور جهان سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از 8 میلیون و 274 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود  4 میلیون و 333 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم 446 هزار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

کلیدواژه