جوزا 31, 1399 11:33 Asia/Kabul
  •  حمایت پارلمان اروپا از اعتراض‌های ضدنژادپرستی در آمریکا

نمایندگان پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای از اعتراض‌های ضدنژادپرستی در آمریکا حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعضای پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای که روز جمعه با ۴۹۳ رای موافق در مقابل ۱۰۴ رای مخالف و ۶۷ رای ممتنع به تصویب رسید، از اعتراض ‌های ضدنژادپرستی در آمریکا حمایت کردند. 

پارلمان اروپا در این قطعنامه با تاکید بر شعار «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» و جنبش جهانی علیه نژادپرستی و خشونت پلیس، قتل جورج فلوید (1) شهروند سیاه پوست آمریکایی و دیگر کشتارهای مشابه در دیگر نقاط جهان را محکوم کرد.

اعضای پارلمان اروپا تاکید کردند: این قطعنامه پاسخی مستقیم به اعتراض ‌هایی است که از زمان قتل جورج فلوید در آمریکا، اروپا و سراسر جهان گسترش یافته است.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین با حمایت از تظاهرات ضد نژادپرستی و تبعیض، خودبرترپنداری سفیدپوستان در هر شکل را محکوم کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا ضمن مخالفت با اقدامات پلیس علیه تظاهر کنندگان و روزنامه‌نگاران آمریکایی و همچنین لفاظی‌ های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کردند:‌ ‌ گفتارهای نژادپرستانه و بیگانه‌هراسی با آزادی بیان منافات دارد. 

شهرهای مختلف آمریکا و سراسر اروپا نزدیک چهار هفته است که صحنه تظاهرات ضدنژادپرستی است. 

این اعتراض ها در پی آن شکل گرفت که یک افسر سفید پوست پلیس آمریکا 25 مه، جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی را در شهر "مینیاپولیس" ایالت "مینه‌سوتا" به قتل رساند.

کلیدواژه