تاکید فعال ضدجنگ آمریکایی بر اهمیت حفظ برجام
(last modified 1399-04-23T03:58:25+00:00 )
سرطان 23, 1399 08:28 Asia/Kabul
  • تاکید فعال ضدجنگ آمریکایی بر اهمیت حفظ برجام

یک فعال ضدجنگ آمریکایی نقش برجام را برای ثبات جهانی کلیدی توصیف کرد.

«تای بری» فعال ضدجنگ آمریکایی روز دوشنبه (13ژوئیه)در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا درباره برجام و تاثیر آن بر صلح و ثبات بین المللی اظهار داشت،  به نظر من این توافق برای ثبات جهانی، کلیدی است و کشورهایی که آن را امضا کرده‌اند، به ویژه دولت‌های اروپایی باید به طور جدی در برابر یکجانبه‌گرایی و فشار آمریکا مقاومت کنند.

بری با اشاره به خروج یکجانبه ترامپ از برجام و مجموعه ای از پیمان های بین المللی تاکید کرد، کشورهای عضو توافقنامه هسته ای ایران به ویژه اروپایی‌ها باید به طور جدی در برابر یکجانبه‌گرایی و فشار آمریکا مقاومت کنند.

عضو گروه ضد جنگ "کدپینک" با اشاره به روابط نزدیک ترامپ با رژیم سعودی و اسراییل افزود: منافع آمریکا قربانی "ایپک" لابی صهیونیستی می‌شود که از آغاز، بنای مخالفت با برجام را داشت. 

ایپک می‌خواهد آمریکا با تکیه به عربستان مسائل منطقه‌ای خود را حل و فصل کند. 

ترامپ هشتم مه 2018 (18ثور1397) با وعده تسلیم کردن ایران به انعقاد آنچه وی توافق بهتر می خواند، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد و تحریم های ضد ایرانی را بازگرداند.

با وجود این جمهوری اسلامی ایران ضمن رد هرگونه مذاکره برای توافق جدید یا تغییر برجام، یک سال بعد، 8 مه 2019(18ثور1398)، تعهدات برجامی خود را کاهش  داد. 

کلیدواژه