سرطان 26, 1399 08:31 Asia/Kabul
  • درخواست مدیرکل آژانس برای حل سریع پرونده هسته ای ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعای وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران عنوان کرد، حل سریع این مساله ضروری است

به گزارش ایرنا، رافائل گروسی» روز چهارشنبه در مصاحبه ‌با روزنامه "وال ‌استریت ‌ژورنال" در وین گفت: آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی از درخواست دسترسی به سایت‌ های ایران و دریافت اطلاعات درباره فعالیت ‌های هسته‌ای این کشور عقب نمی نشیند. 

گروسی در عین حال درباره برخی هشدارها مبنی بر این که انجام اقدامات شتابزده می‌ تواند به نابودی برجام منجر شود، گفت: خودداری از برداشتن گام ‌های بی‌پروا و عجولانه لازم است.

مدیر کل آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی گفت: ضرب‌ الاجلی وجود ندارد اما اگر تا پایان ژوئیه 2020 هیچ همکاری از سوی ایران  صورت نگیرد، کار پیچیده می شود.

شورای حکام آژانس بین‌الملی انرژی اتمی اخیرا با تصویب قطعنامه ضد ایرانی سه کشور بریتانیا، آلمان و فرانسه، عنوان کرد که ایران به تعهدهای خود و به همکاری با این نهاد بین‌المللی پایبند باشد.

این قطعنامه براساس داده‌های ادعایی رژیم صیهونیستی و با حمایت سه کشور اروپایی طرف برجام و فشار آمریکا بر آژانش بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید.

ادعاهای ضدایرانی رافائل گروسی، در شرایطی مطرح می شود که طی چند سال اخیر بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در موارد متعددی از سایت های هسته ایران بازدید و بر شفافیت ایران در عمل به تعهداتش در قبال برجام تاکید کرده اند.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران چندی پیش با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا و اِعمال نفوذ در طرف های اروپایی برجام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره واکنش های ایران و پیامدهای آن هشدار داد.

کلیدواژه