اسد 08, 1399 07:52 Asia/Kabul
  • واکنش آمریکا به رزمایش بزرگ سپاه پاسداران

آمریکا به برگزاری مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی و موشکی پیامبر اعظم (ص) 14 در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز، واکنش نشان داد.

«ربکا رباریچ» سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد: رزمایش بزرگ موشکی-دریایی پیامبر اعظم (ص)14، یک رزمایش تهاجمی است که ارعاب [متحدان آمریکا] را دنبال می‌کند.

این سخنگو در ادامه ادعا کرد: ما دنبال درگیری نیستیم اما آماده‌ایم از نیروها و منافع آمریکا در برابر تهدیدهای دریایی در منطقه دفاع کنیم.

اظهارات مقام‌های آمریکایی در حالی مطرح شده که شناورهای آمریکایی مایل‌ها دورتر از آب‌های کشورشان در حال فعالیت در منطقه خلیج فارس هستند.

مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی و موشکی پیامبر اعظم (ص) 14 با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه از صبح روز سه‌شنبه در منطقه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز آغاز شده است.

آنگونه که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده است، در این رزمایش یگان‌های موشکی، شناوری و پهپادی نیروی دریایی سپاه و یگان‌های موشکی، پهپادی و راداری نیروی هوافضای سپاه، سناریوهای مختلف را تمرین خواهند کرد و عملیات تهاجمی موشکی، شناوری و پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزمی موشکی توسط بالگرد و شلیک موشک‌های ساحل به دریا را اجرا می‌کنند.

کلیدواژه