اسد 12, 1399 16:55 Asia/Kabul
  • واکنش وزارت خارجه آمریکا به بازداشت سرکرده گروه تروریستی «تندر»

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به دستگیری سرکرده گروه تروریستی «تندر»، از ایران خواست تا به قوانین بین المللی پایبند باشد!

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله جویانه با اشاره به دریافت اطلاعات مربوط به بازداشت «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی «تندر»، از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به معیار‌های قوانین بین المللی احترام بگذارد.

وزارت خارجه آمریکا، در ادامه ادعاهایش جمهوری اسلامی ایران را به داشتن سوابق درازمدت در بازداشت ایرانی‌ها و خارجی‌ها بر اساس اتهامات نادرست متهم کرد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ایران از دولت آمریکا برای میزبانی از شارمهد و نیز حمایت از گروهی از تروریست‌هایی که عملیات مخرب در داخل کشور صورت داده ‌اند، انتقاد کرده است.

وزارت اطلاعات ایران روز شنبه با صدور اطلاعیه اعلام کرد: «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی"تندر" که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در پی عملیاتی پیچیده  بازداشت  شد.

شارمهد در سال 2008 عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز، مرکز استان فارس (جنوب ایران)، را طراحی و اجرا کرد که  در آن اقدام تروریستی 14 نفر شهید و 215 نفر از عزاداران حسینی مجروح شدند.

همچنین گروه تروریستی "تندر"،  در سال‌های اخیر قصد اجرای چند عملیات  تروریستی در جمهوری اسلامی ایران را داشت.

منفجرکردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجرکردن بمب در حرم امام خمینی (ره) از جمله این عملیات‌  بود. 

کلیدواژه