ابراز همدردی "جوزپ بورل" با دولت و ملت لبنان
(last modified 1399-05-16T05:30:14+00:00 )
اسد 16, 1399 10:00 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مراتب تسلیت خود را به ملت و دولت لبنان در پی حادثه انفجار در بندر شهر بیروت اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، "جوزپ بورل"، روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با "شربل وهبه"، وزیر امور خارجه لبنان درباره حادثه انفجار مهیب در بندر شهر بیروت اعلام کرد که اتحادیه اروپا به عنوان دوست و شریک قدیمی برای پاسخ‌ گویی به نیازهای فوری این کشور آمادگی دارد و در کنار دولت و ملت لبنان است.

بورل با اشاره به اعزام گروه تخصصی جست و جو و نجات به لبنان و حمایت‌های دارویی از طریق صلیب سرخ افزود: اتحادیه اروپا تمام سازوکارهای اضطراری را فعال کرده و با دولت های اروپایی برای ارائه حمایت‌های فوری همکاری می‌ کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به اهمیت وحدت و ثبات در لبنان در برابر حادثه بیروت تصریح کرد که این مساله برای امنیت در داخل و منطقه حائز اهمیت است. 

انفجاری شدید عصر سه‌شنبه در بندر شهر بیروت پایتخت لبنان روی داد که بر اثر آن تاکنون 135 نفر جان خود را از دست داده‌اند و شمار مجروحان به حدود 5 هزار نفر رسیده‌ است.

مدیرکل گمرک لبنان اعلام کرد؛ ماده نیترات آمونیوم باعث وقوع انفجار در بندر بیروت شده است.

به‌دنبال این انفجار، در لبنان سه روز تعطیلی و عزای عمومی اعلام شد و ارتش این کشور مسئولیت امنیت بیروت را به‌عهده گرفت، همچنین مقرر شد مقررات حالت فوق‌العاده تا دو هفته در بیروت ادامه پیدا کند.

کلیدواژه