بایدن رسما نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا اعلام شد
(last modified 1399-05-29T05:53:29+00:00 )
اسد 29, 1399 10:23 Asia/Kabul
  • بایدن رسما نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا اعلام شد

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، پس از برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات، رسما به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا امسال بابت پاندمی کرونا عملا به صورت مجازی برگزار شد و نمایندگان به روش رای نام‌خوان اظهارنظر کردند.

رای نام خوان نوعی رای شمارشی است که در آن هر رای‌دهنده با خوانده شدن نامش رای خود را اعلام می‌کند و به نام او ثبت می‌شود.

"جو بایدن" پس از رای‌گیری توانست ۳۵۵۸ رای نمایندگان را که به سوی اسمی در میلواکی ایالت ویسکانسین در جریان بود، به دست آورد.

هر نامزد به رای ۱۹۹۱ نماینده برای کسب نامزدی ریاست جمهوری حزبش نیاز دارد و بایدن بسیار زودتر و پس از کناره‌گیری سناتور "برنی سندرز" از رقابت‌ها به آرای مورد نیازش رسید.

این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی در انتخابات سوم نوامبر/13عقرب1399 به مصاف "دونالد ترامپ" جمهوری‌خواه می‌رود که برای پیروزی مجدد تلاش سختی دارد و در این راه از متهم کردن هیچ طرفی فروگذار نمی‌کند.

"بایدن" در جریان تازه‌ترین گردهمایی انتخاباتی خود گفت: «تنها در صورتی در انتخابات نوامبر شکست می‌خورد که تقلب شده باشد.»

این اظهارات به دنبال چندین ماه ادعای بدون مدرک از جانب ترامپ بیان می‌شود که رای‌گیری پستی گسترده در دوران پاندمی کرونا را دعوت از تقلب برای حضور در انتخابات می‌داند.

سیاست های متناقض، فساد اخلاقی، رفتارهای پیش بینی نشده و سوء مدیریت ترامپ، کاهش محبوبیت وی را به دنبال داشته است.

کلیدواژه