اسد 29, 1399 18:12 Asia/Kabul
  • شورا همبستگی ملی پاکستان: آیت‌الله تسخیری پرچمدار وحدت اسلامی بود
    شورا همبستگی ملی پاکستان: آیت‌الله تسخیری پرچمدار وحدت اسلامی بود

شورای همبستگی ملی پاکستان، با ابراز تاسف و تسلیت نسبت به درگذشت آیت‌الله تسخیری رئیس فقید شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب، از ایشان به عنوان پرچمدار وحدت اسلامی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا ، دبیرخانه شورای همبستگی ملی پاکستان در اسلام‌آباد روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: 'مولانا ابوالخیر زبیر' رییس این شورا، 'لیاقت بلوچ' دبیرکل و 'ثاقب اکبر' معاون دبیر این ائتلاف بزرگ سیاسی و مذهبی پاکستان، ضایعه فقدان عالم جلیل القدر آیت‌الله محمد علی تسخیری را به ملت و دولت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

در این بیانیه از مرحوم آیت‌الله تسخیری به عنوان یار نزدیک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی، پرچمدار وحدت اسلامی و دلسوز ملل مسلمان یاد شده است.

شورای همبستگی ملی پاکستان با اشاره به اقدامات مساعد و نقش کلیدی رئیس فقید شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب برای کمک به حل منازعات وهمچنین، خدمات وی در موسم حج، افزود: آیت‌الله تسخیری سفرهای پرباری نیز به پاکستان داشته اند.

در این بیانیه آمده است: آیت‌الله تسخیری از دوستان صمیمی و نزدیک مرحوم قاضی حسین احمد، بنیانگذار شورای همبستگی ملی پاکستان به شمار می‌رفت و اعضا این شورا هرگز تلاش‌های گرانقدر و دلسوزانه ایشان برای تحکیم وحدت جهان اسلام را فراموش نخواهد کرد.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام  ۲۸ اسد در سن ۷۶ سالگی در اثر عارضه قلبی درگذشت.

تاکنون از این اندیشمند مسلمان ده‌ها کتاب و صدها مقاله به تالیف و ترجمه، منتشر شده است. 

کلیدواژه