سنبله 29, 1399 09:15 Asia/Kabul
  • فرانسه: شواهدی در مورد ادعای آمریکا علیه حزب‌الله وجود ندارد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب ادعای آمریکا اعلام کرد، شواهدی که نشان دهد حزب‌الله لبنان در این کشور اروپایی مواد شیمیایی ذخیره کرده باشد، وجود ندارد.

به گزارش رویترز، «اگنس فون در مول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز  جمعه ادعای مقام آمریکایی علیه حزب الله لبنان را تکذیب کرد و  گفت: هیچ سند ملموسی که امروز در فرانسه چنین ادعایی را تایید کند، وجود ندارد.

«ناتان سیلز»هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته  مدعی شده بود که حزب‌الله لبنان مواد شیمیایی از جمله «آمونیوم نیترات» را از بلژیک به فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس قاچاق کرده و در آن کشورها ذخیره کرده است.

«امانوئل مکرون» رئیس  جمهوری فرانسه،  اخیرا در سفر به بیروت تاکید کرد که  حزب‌الله از سوی ملت لبنان انتخاب شده است و بین حزب‌الله و احزاب دیگر لبنان شراکت وجود دارد.

آمریکا و متحدانش بعد از موفقیت‌های ایران و  حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش‌ها برای تشدید فشار بر محور مقاومت در منطقه را افزایش داده‌اند.

ایران و حزب الله لبنان به عنوان اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه