میزان 09, 1399 12:20 Asia/Kabul
  • ادامه درگیری ها میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان
    ادامه درگیری ها میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، درگیری ها بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ میان نیروهای نظامی این کشور و ارمنستان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود: نیروهای ارمنستان برای بازپس گیری اراضی آزاد شده در منطقه "آغ دره" در محور "ماداگیز" نیروهای تازه نفس به منطقه آورده و از صبح امروزچهارشنبه حملات جدیدی را شروع کرده اند.

براساس این گزارش، نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان هم مواضع نظامی ارمنستان را مورد هدف قرار داده و تاکنون تجهیزات نظامی بسیاری از آن کشور را منهدم کرده اند.

پیش از این، «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرده بود در این درگیری ها بخش هایی از مناطق قره باغ از کنترل نیروهای ارمنستانی خارج شده اند. در حالی که بسیاری از نهادهای بین المللی و کشورهای جهان خواستار توقف درگیری ها و آغاز مذاکرات بین دو کشور شده اند، اما ارمنستان و جمهوری آذربایجان آغاز مذاکرات در مقطع فعلی را امکان پذیر ندانسته اند.

دور جدید درگیری‌ها بین ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان از صبح یکشنبه در منطقه قره باغ آغاز شده و تاکنون شماری از نیروهای طرفین کشته یا زخمی شده‌اند.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که برسر منطقه قره باغ در سال 1988 آغاز و در سال 1991 به درگیری نظامی تبدیل شد، بار دیگر با مداخلات برخی کشورهای خارجی تشدید شده است.

کلیدواژه