میزان 09, 1399 18:32 Asia/Kabul
  •  کرملین: قصدی برای اظهارنظر درباره مناظره بایدن-ترامپ نداریم

سخنگوی کرملین گفت: روسیه قصدی برای اظهارنظر درباره مناظره انتخاباتی نامزد جمهوری خواهان و نامزد دموکرات های آمریکا ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اظهارنظر درباره اولین مناظره انتخاباتی "دونالد ترامپ" و "جو بایدن"، نامزدهای حزب های جمهوری خواه و دموکرات آمریکا اعلام کرد: مسکو هیچ‌ اظهارنظری درباره روند انتخابات ریاست ‌جمهوری 2020 این کشور نمی‌کند زیرا بهانه‌ای برای اتهام‌زنی به روسیه درباره دخالت در این انتخابات می‌شود.

پسکوف افزود: روسیه هم همچون تمام کشورهای جهان، نظاره‌ گر روند کارزار انتخابات آمریکا است و نمی‌تواند نسبت به این موضوع بی‌ تفاوت باشد.

اظهارات سخنگوی کرملین در شرایطی مطرح شده است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بارها روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست‌ جمهوری 2016 آمریکا و تلاش برای دخالت در انتخابات سال 2020 این کشور متهم کرده ‌اند که مسکو این اتهامات را رد کرده است.

نخستین مناظره انتخاباتی میان ترامپ و بایدن بامداد چهارشنبه در دانشگاه "کیس وسترن رزرو"، در شهر "کلیولند" ایالت "اوهایو" در حالی برگزار شد که 69 درصد آمریکایی‌ها با آزاردهنده خواندن این مناظره، "بایدن" را برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر 2020(13 عقرب) دانستند.

قرار است علاوه بر مناظره بامداد چهارشنبه، 2 مناظره دیگر بین ترامپ و بایدن و یک مناظره هم بین  "مایک پنس" و "کاملا هریس" معاونان این دو نامزد انتخاباتی برگزار شود.

 

کلیدواژه