میزان 10, 1399 09:06 Asia/Kabul
  • جدیدترین خبرها درباره درگیریها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان
    جدیدترین خبرها درباره درگیریها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان

شمار تلفات نیروها و غیرنظامیان ارمنستان در درگیری‌ با نیروهای جمهوری آذربایجان در منطقه کوهستانی قره‌باغ به بیش از صد نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، ارتش این کشور روز چهارشنبه با سلاح های سنگین و توپخانه مواضع نظامیان ارتش ارمنستان را در مناطق " آغ دره - ترتر" و "گورانبوی" قره باغ،  هدف قرار دادند و عملیات پاکسازی ادامه دارد.

نیروهای جمهوری آذربایجان همچنین ضرباتی را به مقر فرماندهی گردان ویژه 41 هنگ 18 ارتش ارمنستان وارد کردند و نیروهای نظامی ارمنی مستقر در "توناشن" نیز ناگزیر به ترک مواضع خود شدند.

در همین حال،  دفتر دادستانی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در حمله نیروهای ارمنستان به شهرک "هورادیز"، یک نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

درگیری از صبح یکشنبه بین نیروهای ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ آغاز شده و تاکنون شماری از نیروهای طرفین کشته و زخمی شده اند. این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال 1988 آغاز و در سال 1991 به درگیری نظامی تبدیل شد و بار دیگر با مداخلات برخی کشورهای خارجی تشدید شده است.

کلیدواژه