هشدار روسیه درباره اعزام مزدوران خارجی به منطقه قره باغ
(last modified 1399-07-10T09:54:25+00:00 )
میزان 10, 1399 14:24 Asia/Kabul
  • هشدار روسیه درباره اعزام مزدوران خارجی به منطقه قره باغ

وزارت امور خارجه روسیه، درباره انتقال مزدورانی خارجی به منطقه مناقشه قره باغ برای شرکت در درگیری‌ ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای ضمن هشدار درباره اطلاعات دریافتی درمورد انتقال مزدوران خارجی به منطقه قره باغ کوهستانی برای شرکت در درگیری ‌ها اعلام کرد این مسئله قطعاً نه تنها منجر به تشدید تنش کنونی در منطقه درگیری می ‌شود بلکه تهدید های طولانی مدت برای امنیت همه کشورهای منطقه قفقاز بوجود خواهد آورد.

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه تأکید کرد: مسکو از سران کشورهای درگیر در منطقه قره باغ می ‌خواهد تا اقدامات موثری برای جلوگیری از استفاده تروریست‌های خارجی و مزدوران در درگیری‌ ها و خروج فوری آنها از این منطقه را انجام دهند.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که مقام های نظامی این کشور با دقت روند توسعه اوضاع در منطقه قره باغ زیر نظر دارند و تمام اطلاعات رسیده و اظهارات سران کشورها درباره این مناقشه نیز با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می ‌گیرند.

درگیری‌های بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، در منطقه قره‌باغ از روز یکشنبه از سرگرفته شده و تاکنون باعث کشته شدن شماری از طرفین شده است.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، در سال 1988 آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی کشیده شد. تاکنون بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران،  خواستار توقف فوری درگیری ها و آغاز گفت وگو میان باکو و ایروان شده‌اند.

کلیدواژه