میزان 24, 1399 08:51 Asia/Kabul
  • ایران هراسی پمپئو برای توجیه فروش سلاح به رژیم سعودی
    ایران هراسی پمپئو برای توجیه فروش سلاح به رژیم سعودی

وزیر خارجه آمریکا برای توجیه فروش میلیاردها دلار سلاح آمریکایی به عربستان، ادعاها و اتهامات پیشین خود علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در واشنگتن با اشاره به حمایت آمریکا از فروش سلاح به عربستان مدعی شد، ایران امنیت منطقه و عربستان را تهدید می کند و از حوثی‌ها در یمن حمایت می‌ کند.

پمپئو ادعا کرد، موشک‌های بالستیک شلیک شده به تاسیسات نفتی سعودی از ایران بوده و تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در پهپادهای حوثی‌های یمن هم از تهران نشات گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به توافق عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ابراز امید‌واری کرد که عربستان به این توافق سازش بپیوندد.

همچنین پمپئو روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری مدعی شد سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران، دسترسی این کشور به منابع مالی را قطع کرده است.

آمریکا بعد از خروج غیرقانونی از برجام (8 مه 2018) کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است اما پس از گذشت حدود دو سال و نیم به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

کلیدواژه