عقرب 05, 1399 09:39 Asia/Kabul
  • تخلیه فروشگاههای کشورهای عربی از کالاهای فرانسوی
    تخلیه فروشگاههای کشورهای عربی از کالاهای فرانسوی

موج تخلیه فروشگاهها از کالاهای ساخت فرانسه که در برخی کشورهای عربی آغاز شده بود، این بار به اردن رسیده‌ است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شهاب، در فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، فروشگاه‌های بزرگ اردن در حال تخلیه کالاهای ساخت فرانسه هستند.

کاربران عرب در توئیتر فهرستی از کالاهای فرانسه در بازارهای کشورهای عربی را منتشر کرده‌ و خواستار تحریم این اجناس شده‌اند.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم گزارش داد، کاربران شبکه‌های اجتماعی هشتگ «رسولنا خط احمر» را ترند و تصویر پروفایل خود را به عکسی حاوی نوشته «فقط رسول الله» مزین کردند و ترند «فقط رسول الله» و «رسولنا خط احمر» به ترند توئیتر در کشورهای عربی تبدیل شد. 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های توزیع کالا در قطر نیز با اعلام اسامی تولیدات فرانسه از جمع آوری این محصولات از فروشگاه‌ها و عدم توزیع آن از این پس خبر دادند.

فروشگاه‌ها و مراکز تجاری کویت نیز در اعتراض به اظهارات رییس جمهوری فرانسه با نصب پلاکاردهایی از آغاز تحریم کالاهای فرانسوی خبر داده‌اند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی دور از عرف دیپلماتیک و مبانی دموکراسی اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ضد رسول اسلام (ص) ادامه خواهد داد که این اقدام موهن با محکومیت گسترده در جهان اسلام روبرو شده است.

کلیدواژه