آمادگی نهادهای امنیتی آمریکا برای مقابله با ناآرامی‌های انتخاباتی
(last modified 1399-08-06T09:30:10+00:00 )
عقرب 06, 1399 14:00 Asia/Kabul
  •  آمادگی نهادهای امنیتی آمریکا برای مقابله با ناآرامی‌های انتخاباتی

دو نهاد اجرایی قانون وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده‌شدن برای مقابله با ناآرامی‌های مدنی ناشی از تشدید تنش‌های انتخاباتی هستند.

به گزارش "سی‌. ان‌. ان"، مقام‌های رسمی اعلام کردند: دو نهاد وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال آماده شدن برای مقابله با ناآرامی‌های مدنی بیشتر در مناطق مختلف آمریکا در پی تشدید تنش‌های انتخاباتی هستند و این بخشی از آمادگی مقام‌های محلی و فدرال برای مقابله با اعتراضات گسترده به‌شمار می‌رود.

"کن کوچینلی" مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز تأکید کرد، گروه‌ها و تیم‌هایی آماده شده ولی هیچ گونه اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد تهدید خاصی از خشونت وجود داشته باشد.

شبکه سی‌ان‌ان پیش از این فاش کرده بود که از ژانویه تاکنون بیش از 50 نشست برای آمادگی نهادهای وزارت امنیت داخلی آمریکا با هدف مواجهه با هرگونه سناریویی برگزار شده است.

در این نشست‌ها مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید، دفتر مدیریت پرسنل، آژانس مدیریت فدرال اورژانس و نهادهای اطلاعاتی مختلف و ارتش آمریکا حضور داشته‌اند.

دولت ترامپ در تابستان امسال نیروهای فدرال را در برخی شهرهای آمریکا مستقر کرد.دولت آمریکا ادعا کرده بود که مقام‌های محلی قدرت و توانایی کافی برای مقابله با ناآرامی‌ها و اعتراضات خشونت‌آمیز را ندارند.

مقام‌های برخی شهرها مانند پورتلند و واشنگتن بر این باورند که حضور نیروهای فدرال موجب تشدید خشونت‌ها و اعتراضات ( ضد نژاد پرستی) شده است.انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر 2020 برگزار خواهد شد.

کلیدواژه