پوتین: آمریکا برای اثبات ادعای دخالت روسیه در انتخابات به هر چیزی متوسل می‌شود
(last modified 1399-08-09T09:54:00+00:00 )
عقرب 09, 1399 14:24 Asia/Kabul
  • پوتین: آمریکا برای اثبات ادعای دخالت روسیه در انتخابات به هر چیزی متوسل می‌شود

رئیس جمهوری روسیه ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «ولادیمیر پوتین» روز پنج شنبه طی سخنرانی خود در همایش بین المللی سرمایه گذاری VTB Capital""، با عنوان «روسیه فرا می‌خواند» اعلام کرد که طرف روسی نمی‌داند که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان پس از پایان روند انتخابات، چه برنامه ریزی برای آینده دارند.

وی افزود که مایل نیست به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده بپردازد، برای اینکه می‌ترسد بار دیگر ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا مطرح شود.

پوتین تاکید کرد:«مقامات مسکو با دولت جدید هر رئیس جمهوری در ایالات متحده همکاری خواهند کرد. ما با آرامش و به صورت کاری، این روند را تجزیه و تحلیل کرده و هر تصمیمی از طرف مردم آمریکا را می‌پذیریم.»

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به تحریم‌های ضد روسی از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی آمریکا، یادآور شد: «دولت فعلی 46 بار تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و اشخاص حقوقی و فعالان اقتصادی ما وضع کرده است.»

موضوع مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید همواره مطرح بوده است و مقام های روسیه، همواره به این اتهامات واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده اند.

کلیدواژه