عقرب 10, 1399 12:51 Asia/Kabul
  • تاکید نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اتحاد مسلمانان

نخست وزیر پاکستان برضرورت اتحاد مسلمانان  برای مقابله با اهانت‌ها به مقدسات اسلامی و اسلام هراسی در غرب تاکید کرد .

به گزارش رادیو دری، عمران خان در کنفرانس «رحمت للعالمین» در اسلام آباد پایتخت پاکستان گفت هیچ رویکردی بیش از توهین به مقدسات اسلامی به ویژه ساحت پیامبر گرامی اسلام، قلب مسلمانان را جریحه دار نمی کند ، اما متاسفانه کشور‌های غربی هیچ تصوری درستی از ارتباط  قلبی مسلمانان با پیامبر گرامی اسلام (ص) ندارند.

رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان (  حزب حاکم )  افزود  دولت اسلام آباد  تصمیم دارد برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با شخصیت پیامبر گرامی اسلام، در کتب درسی موضوعات بیشتری درباره سیرت پیامبر اسلام بگنجاند.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد در غرب گروهی  بسیار کوچک علیه منافع امت اسلامی فعالیت دارند. این گروه با سوء استفاده از این حساسیت مسلمانان به مقدسات اسلامی تلاش می‌کنند با تبلیغات سوء آنرا بر خلاف آزادی بیان جلوه دهند.

«عمران خان» با اشاره به رویکرد تبعیض آمیز غربی‌ها گفت چگونه در کشور‌های غربی سخن گفتن از هولوکاست جرم است و حتی در کشور‌هایی با پیگرد قانونی همراه است، اما بی احترامی به مقدسات اسلامی هرگز با هیچ گونه برخوردی مواجه نیست.

وی  تاکید کرد  یکپارچگی مسلمانان و وحدت شان، تنها راهکار برون رفت از مشکلات کنونی جهان اسلام است و کشور‌های اسلامی باید در کنار هم با معضل اسلام‌هراسی مقابله کنند.

کلیدواژه