حمایت مسلمانان روسیه از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان فرانسوی
(last modified Mon, 02 Nov 2020 04:17:03 GMT )
عقرب 12, 1399 08:47 Asia/Kabul
  • حمایت مسلمانان روسیه از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان فرانسوی
    حمایت مسلمانان روسیه از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان فرانسوی

مسلمانان روسیه حمایت خود را از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان فرانسوی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسلمانان روسیه با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت فرانسه در مسکو، با در دست گرفتن تصویری از نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی از بیانات ایشان حمایت کردند. 

مسلمانان روسیه در این تجمع تاکید کردند، در جوامع غربی از جمله فرانسه توهین به ساحت پیامبراسلام (ص) آزادی بیان است اما  سخن گفتن و تحقیق درباره هولوکاست جرم است. 

جامعه بزرگ ۳۰ میلیون نفری مسلمانان  روسیه، سازمان‌های دینی، شخصیت‌های برجسته مذهبی و نیز سفارتخانه کشور‌های اسلامی در این کشور با صدور بیانیه‌هایی، اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه  را به شدت محکوم کردند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌ جمهوری فرانسه درباره پیامبر اعظم (ص)، پیامی خطاب به جوانان این کشور صادر کردند.

در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه که روز چهارشنبه گذشته به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، آمده است: از رئیس جمهور خود بپرسید، چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد.

نشریه فرانسوی «شارلی‌ ابدو» اخیراً بار دیگر اقدام به انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام (ص) کرده است.

بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی نیز در اعتراض به انتشار تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرانسه و حمایت مکرون  از این اقدام با برگزاری تظاهرات و راه‌اندازی پویش‌های مردمی و فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی، خشم و نارضایتی خود را نشان داده‌اند.

کلیدواژه