عقرب 12, 1399 08:54 Asia/Kabul
  • دفاع فیلسوف فرانسوی از مسلمانان در مقابل تبلیغات اسلام ستیزانه غرب
    دفاع فیلسوف فرانسوی از مسلمانان در مقابل تبلیغات اسلام ستیزانه غرب

فیلسیوف فرانسوی، ارزش های اسلامی را برخلاف تبلیغات غربی ها دارای شرافت و ارزش‌های اخلاقی دانست.

به گزارش روزنامه الکترونیکی رأی الیوم، «میشل اونفرای» فیلسوف فرانسوی گفت که مسلمانان در مقابله با مادیات به غربی ها درس می‌دهند و دارای شرافت و ارزش‌های اخلاقی هستند در حالیکه کشورهای غربی  شرافت و عزت خود را از دست داده‌ اند.

اونفرای افزود: مسلمانان افرادی دارای روحانیت و اخلاق مدارند و تعهدات اخلاقی دارند.

به گفته این فیلسوف فرانسوی، آنها "مسلمانان" مردمی هستند که دارای اخلاق و شرافتند درحالیکه  شرافت و عزت معنایی برای غربی ها  ندارد.

انتشار کاریکاتوری موهن در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» و پس از آن، حمایت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از این امر به بهانه آزادی بیان و نیز اصرار بر ارائه لایحه‌ای ضداسلامی با موجی شدید از اعتراض مسلمانان جهان مواجه شد.

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

امری که موجب شد تا ماکرون تلویحا از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کند و بگوید که احساسات مسلمانان در قبال انتشار کاریکاتورهای موهن را درک می‌کند.

اظهارات اسلام ستیزانه مکرون  با انتقادها و محکومیت‌های گسترده مردم مسلمان، مقام‌ها و شخصیت‌های جوامع اسلامی در سراسر جهان مواجه شد.

کلیدواژه